Anne Lise Marstrand-Jørgensen

Anne Lise Marstrand-Jørgensen
Foto: Isak Hoffmeyer

Friday, November 6, 2009

Anbefaling - Skarn

Jeg afbryder mine endeløse oplysnings- og reklameindslag for Hildegard for at komme med en anbefaling. Det er ikke så ofte, jeg giver 6 stjerner i en anmeldelse, men da jeg læste polske Wojciech Kuczoks prisbelønnede roman Skarn, var jeg ikke i tvivl om stjerneregnen.

Det er det geniale lille forlag Batzer & Co, der endnu en gang sørger for, at vi får chancen for at læse litteratur i verdensklasse i dansk oversættelse. Det er også dem, der udgiver både Per Petterson og dette års nobelprisvinder Herta Müllers Mennesket er en stor fasan i verden.

Man kan læse min anmeldelse her ... eller endnu bedre: Skynde sig ned i nærmeste boghandel og købe romanen.

No comments: