Anne Lise Marstrand-Jørgensen

Anne Lise Marstrand-Jørgensen
Foto: Isak Hoffmeyer

Sunday, June 29, 2008

Ingen bliver anbefalet

Under overskriften "Bøger skrevet af kendte forfattere, II" anbefaler Henriette E. Møller "Ingen" på sin fine blog. Den anbefaling er jeg meget glad for.

Jeg har fået mange henvendelser fra folk, der har læst "Ingen" og er blevet berørt af den. Det gør mig ægte glad hver gang. Det meste af tiden arbejder jeg i stilhed, helt alene foran min computer. Det er et mærkeligt og isoleret arbejdsliv, og når jeg skriver, kan det let komme til at føles, som om der er så stille, at mine bøger slet ikke eksisterer. Derfor er det så dejligt, at høre fra mennesker, der har glæde af mine bøger.

Jeg skriver fordi, det er det, jeg er bedst til, og fordi jeg elsker at skrive. Jeg skriver også i håb om at nå andre mennesker, og for at give mit (lillebitte) bidrag til verden

2 comments:

Leonora Christina Skov said...

Tillykke med anbefalingen, Anne Lise. Jeg skal også have fat i Ingen. Vil have den med på ferie her i august sammen med Marisha Pessls Special Topics in Calamity Physics og Camilla Gibbs Mouthing the Words :-)
KH Leonora

Anonymous said...

Kære Anne Lise.

Fik bare lyst til at sige, at det lyder så smuktog genkendeligt, det du skriver med, at det er et ensomt job at skrive, og at der nogle gange bliver så stille, at man godt kan blive i tvivl om, hvorvidt der er nogen ude i den anden ende. I det hele taget er der meget i dine ord her og andre steder, du har skrevet, som på en eller anden måde rammer mig og føles meget, meget mig-agtige, altså genkendelige. Så du rammer ... og der er nogen derude.

Knus og god sommer,
Anette